Ajala

Jednoduchým řešením jsme splnili klientovy představy o nízkonákladovém e-shopu
do 50 tis. Kč
2016
ajala.cz

Ajala je brněnská manufaktura zabývající se výrobou vysoce kvalitní čokolády. Klient a kamarád v jedné osobě zpočátku projekt propagoval prostřednictvím sociálních sítí, trhů s dobrým jídlem a kaváren. Aby se čokolády mohly prezentovat na internetu, vytvořili jsme stránku s kontakty a přehledem prodejců. Od začátku jsme počítali s jejím rozvojem do podoby jednoduchého e-shopu.

Výrobce čokolád si přinesl vlastní grafiku

K dispozici jsme měli spoustu nového obsahu, který se na jednostránkovou prezentaci nevešel. Proto chtěl klient stávající stránku rozšířit o informace zaměřené na filozofii značky, výrobu čokolády a samotný e-shop. Dodal nám hotovou grafickou podobu webu, kterou jsme měli nakódovat a nasadit na redakční systém Kentico. 
 
Hned na začátku jsme se domluvili, že e-shop bude používat pouze základní ecommerce moduly a několik statických textových stránek. Výpis položek má jednoduchou filtraci produktů, detail produktu se skládá z informací o čokoládě, velkých fotek, ceny, počtu kusů a možnosti vložit produkt do košíku. Nákupní proces je tříkrokový a skládá se z kontroly košíku, vyplnění osobních údajů a rekapitulace. 
S lidmi z PUXdesign jsem spolupracoval už na několika předchozích projektech a vždy jsem byl s jejich prací spokojený, a tak byla volba dodavatele našeho eshopu jasná.
Filip Teplý
Výrobce čokolád
Ajala

Odevzdali jsme řešení připravené k dalšímu rozvoji

Výsledkem naší práce je z hlediska funkcionalit malý internetový obchod. Responzivní e-shop funguje bez integrace se systémem třetí strany i dalších rozšířených funkcí. Nabízí zhruba dvě desítky produktů, přičemž nové položky může klient do systému plnit bez omezení jejich počtu. Podařilo se nám dosáhnout cíle vytvořit za minimální náklady e-shop využívající co nejvíce nativních funkcí platformy Kentico. Od spuštění klient využívá zatím pouze dopravu zdarma vázanou na konkrétní výši nákupu. K dispozici má také slevu na produkt, slevu na celou objednávku, slevové kupóny nebo například nákup 2+1 zdarma.


ajala čokoláda
Hledali jsme jednoduché, ale zároveň schopné CMS a Kentico je v tomto pohledu výborná volba. S webem jsme spokojení a věřím, že jej společně s PUXdesign budeme dále rozvíjet.
 
Filip Teplý
Výrobce čokolád
Ajala

Podle očekávání se internetový byznys rozjíždí pomalu, ale jistě

Po prvních měsících ostrého provozu se průměrná návštěvnost webu Ajala pohybuje mezi 50 a 100 návštěvami za den. Statistiku průběžně zvyšují příspěvky z Facebooku, který je pro značku důležitým komunikačním kanálem. Objem prodeje ve spřátelených prodejnách dosud několikanásobně převyšuje výkon e-shopu. Tyto výsledky jsme krátkou dobu po spuštění očekávali, protože klient má bohatou síť obchodníků a k podpoře e-shopu zatím nevyužívá online marketingovou strategii. O to aktivnější je na sociálních sítích.   

E-shop po spuštění ukázal skrytý potenciál

Data z Google Analytics nám ukázala, že celých 40% uživatelů si e-shop prohlíží na mobilních zařízeních. Vytvořili jsme vysoce funkční responzivní design, díky kterému si uživatelé na mobilu či tabletu zobrazí průměrně 3 stránky za návštěvu, což je srovnatelné s návštěvami z desktopu.

I když web funguje pouze v české verzi, evidujeme 15% návštěvníků ze zahraničí. Anglická mutace a prodeje do zahraničí jsou rozhodně jeden ze směrů, kterým se klient může vydat. Spuštění jazykové verze webu v platformě Kentico je otázkou několika málo hodin práce. Kdykoli v budoucnu tak půjde pouze o snadnou a rychlou úpravu e-shopu. 
 
Dodali jsme 100% funkční řešení, které si klient po zaškolení obsluhuje zcela sám. Díky správě e-shopu postupně objevuje další možnosti platformy Kentico, které jsme s ním připraveni dlouhodobě rozvíjet. 


ajala respo
cta-2

Máte zájem o podobný projekt?