Starobrno

Díky redesignu značka žije i na webu
do 100 tis. Kč
2016
starobrno.cz

Pivovar Starobrno se dlouhodobě profiluje jako lokální brand, který chce být svým fanouškům co nejblíž. A to se mu velmi slušně daří. Nejvíce do toho značka šlape na sociálních sítích Facebook a Instagram, kde je s příznivci piva s moravským srdcem v nepřetržitém kontaktu. Nebojí se přitom ani kreativní reklamy ve městě nebo v médiích. Webová prezentace jako jediná nezapadala do skládačky moderních komunikačních kanálů, které pivovar používal. V říjnu 2016 jsme to společně změnili.

Brno táhne za jeden provaz

Jako lokální patrioti jsme byli po brněnsku hrdí, že se v místním pivovaru rozhodli na redesignu webu spolupracovat právě s námi. Klient věděl, že původní prezentace je vizuálně zastaralá a technicky nedokonalá. Tým z marketingového oddělení mohl editovat jen část obsahu webu, se všemi dalšími požadavky se musel obracet na dodavatele.
 
PUXdesign jsme si vybrali jako lokálního dodavatele, který pracuje se systémem Kentico původem také z Brna, což nám bylo sympatické. Web Starobrna vyžadoval výrazný redesign, proto jsme vybírali i podle úrovně vizuálů referenčních projektů. Očekávali jsme, že nám dodavatel pomůže na webu mimo jiné odprezentovat dění na našich sociálních sítích. A to se povedlo.
Zdeňka Mindlová
Brand Manager
Heineken - Starobrno

V pivovaru chtěli mít web, který si obslouží sami

Úkoly byly od začátku jasné. Chtěli jsme design webu Starobrna posunout do roku 2016, maximálně prezentaci provázat se sociálními sítěmi a umožnit klientovi dále na webu pracovat, aktualizovat ho a rozvíjet. Poslední uvedený požadavek jsme zajistili s pomocí platformy Kentico, kterou do třetice vyvíjí stejnojmenná brněnská firma.

Revize webu upozornila na vše, co jsme dosud nevěděli

Studie výchozího stavu od Proficia zahrnovala přehled návštěvnosti podle Google Analytics a mapy sledující chování uživatelů na webu. Analýza konkurence nám ukázala prezentace ostatních silných lokálních značek i to, že důraz na lokalitu je pro Starobrno dobrý odlišovací prvek. Ze studie vyplynulo, že v celkem přehledné struktuře webu je obsah zbytečně roztříštěný a uživatel tak vše nenajde na jednom místě.

Design webu doplňuje obsah ze sociálních sítí

Grafik od začátku pracoval s brand manuálem Starobrna a zdařilými fotkami, které nám v návrzích umožnily velkou volnost. Webem se prolínají nejnovější i historické snímky pivovaru, na všech stránkách pracujeme s motivy odkazujícími na pivo a jeho značku. Emoce spjaté se Starobrnem jsme na web promítli pomocí aplikace Juicer, která umožnila na hlavní stránku v libovolném množství načítat posty ze sociálních sítí.


starobrno sociální sítě

Redakční systém vybízí si s webem hrát

Kentico CMS 9, na které jsme prezentaci Starobrna nasadili, je velmi intuitivní platforma pro editaci webu. Zástupci marketingového oddělení si po dvouhodinovém zaškolení spravují veškerý obsah na stránkách sami. Nejčastěji v systému vytvářejí nové události, aktualizují slider na hlavní stránce nebo vytváří nové podstránky pro časově omezenou nabídku, pivní speciály apod. Vzhledem k tomu, že značka vytváří množství audiovizuálního obsahu, uzpůsobili jsme úvodní slider i stránky akcí ke vkládání videí místo fotek.

Klient je spokojený a web rozvíjíme dál

I přes použití fotek přímo v grafice jsme snížili dobu načítání stránky z 4.42 vteřiny na 3.12 vteřiny, což potěšilo i klienta. Data týkající se doby návštěvy webu, počtu prohlížených stránek na návštěvu a míry okamžitého opuštění nám napovídají, že uživatelé se na webu snadno a rychle orientují. Cíle vytyčené na začátku se nám tak podařilo společnými silami splnit. Pivovar Starobrno díky tomu v říjnu 2016 představil nový web v atraktivním designu, fungující i na mobilních zařízeních a s rychlejším zobrazováním všech stránek.


starobrno pivo
Největší posun vidíme v designu webu, napojení na sociální sítě, našem audiovizuálním obsahu a možnostech redakčního systému Kentico. Rádi bychom na webu ale dále pracovali a vylepšovali jeho možnosti tak, aby byl stále moderní a zároveň odpovídal potřebám značky.
Zdeňka Mindlová
Brand Manager
Heineken - Starobrno