Minirol

Vytvořením klonu partnerského portálu jsme snížili náklady na jeho vývoj
do 150 tis. Kč
2017
b2b.minirol.eu

Belgická společnost Building Plastics se specializuje na výrobu venkovního stínění, sítí proti hmyzu a garážových vrat. Sídlo, výrobu i sklady pro obchodování na středoevropském trhu má klient ve Velké Bíteši, kam za ním pravidelně jezdíme. V roce 2014 jsme vytvořili webovou prezentaci pro značku hotových produktů MINIROL. Od té doby jako partneři dlouhodobě pracujeme na rozvoji webu, pro který jsme ve spolupráci s agenturou Proficio vytvořili strategii online marketingových aktivit.

Firemní intranet zvládal odbavovat pouze část požadavků obchodních partnerů

Na webu značky MINIROL fungoval přístup do intranetu jako alternativa k portálu pro firemní zákazníky. Výrobce rolovací techniky zde partnerům zpřístupňoval katalogy, ceníky a další dokumenty ke stažení, které nechtěl veřejně publikovat na webu. S dotazy týkajícími se stavu objednávek, vystavování faktur nebo vyřizování reklamací se ale firemní zákazníci obraceli na obchodní zástupce. Na komunikaci s nimi byli partneři částečně závislí, což nebyl ideální stav ani pro jednu stranu.

Portál měl firemním zákazníkům zpřístupnit podklady k jednotlivým zakázkám

V roce 2016 se vedení Building Plastics rozhodlo pro obchodní partnery značky MINIROL spustit na webu partnerskou sekci. Klientovým cílem bylo umožnit partnerům nahlížet do firemního ERP systému, který je zdrojem dat, jako jsou faktury, objednávky, dodací listy a reklamace. Zadáním pro nás byla synchronizace webové platformy s Microsoft Dynamics NAV pro jednosměrný přenos dat z ERP do systému Kentico. Portálové řešení v našem provedení spočívá i v přehledné prezentaci dat, což samotné ERP umožňuje jen velmi omezeně.

Navrhli jsme řešení, které jsme použili i na dalším webu

Cílem projektu bylo od začátku vytvořit portál, jehož klon využijeme pro druhý klientův web. Prezentaci firmy Bematech, výrobce interiérové stínicí techniky, jsme spustili v roce 2014 spolu s webem pro značku MINIROL. Výhodou propojení těchto dvou projektů bylo snížení nákladů na vývoj portálu. Vizuální podobu partnerské zóny jsme tedy navrhovali s vědomím, že pro druhou verzi použijeme v ideálním případě pouze jinou barevnost. Portál jsme vyrobili tak, aby šel jednoduše použít i pro druhý web. Fungování uživatelských účtů a zobrazování odpovídajících dat v rámci portálu jsme zajistili prostřednictvím spárovaných emailových adres uživatelů v ERP a systému Kentico.


minirol web

Výsledkem je efektivnější komunikace mezi výrobcem a jeho obchodními partnery

Díky neomezenému přístupu k dokumentaci všech objednávek už dodavatelé nemusí v takové míře komunikovat s obchodními zástupci. Ti se díky tomu mohou věnovat obchodní činnosti a získávat nové kontakty. V rámci tohoto projektu se nám podařilo vytvořit dva totožné portály, minimalizovat náklady na obě řešení a každému uživateli přehledně odprezentovat podklady uložené ve firemním ERP. Splnili jsme tak všechna klientova očekávání.
 
Do budoucna počítáme, že pro oba portály vytvoříme jazykové mutace, díky kterým klient nabídne stejný servis i zahraničním partnerům.
cta-2

Máte zájem o podobný projekt?