Revize webu upozornila na problémová místa
Studie výchozího stavu od Proficia zahrnovala přehled návštěvnosti podle Google Analytics a mapy sledující chování uživatelů na webu. Analýza konkurence nám ukázala prezentace ostatních silných lokálních značek i to, že důraz na lokalitu je pro Starobrno dobrý odlišovací prvek. Ze studie vyplynulo, že v celkem přehledné struktuře webu je obsah zbytečně roztříštěný a uživatel tak vše nenajde na jednom místě.
3 změny na ukázku
Před: Lidé prohlíží typy piv, ale málo klikají na odkaz Ocenění směřující na další stránku.
Po: Nechtěli jsme uživatele vodit po webu sem a tam. Nebylo nic jednoduššího než jednotlivá ocenění přiřadit přímo na stránku s produkty Naše pivo.
Před: Na stránkách Prohlídka a Pivní kurzy uživatelé rychle ztrácely pozornost. Chyběly zde fotky, takže dalším krokem většiny uživatelů byl proklik do Galerie.
Po: Cestu uživatele od informací k fotkám jsme v obou případech zkrátili na minimum. Do stránek jsme zakomponovali galerii, která přibližuje interiér i dění v pivovaru.
Před: Na stránce Kontakt se nacházel formulář s nejednoznačnou výzvou „Chcete se stát naším zákazníkem?“, který ve sledovaném období nikdo nevyplnil.
Po: Vzhledem k zaměření webu pouze na B2C komunikaci jsme vypustili formulář oslovující majitele pivnic a restaurací. Veškerý kontakt s fanoušky a zákazníky Starobrna probíhá na sociálních sítích, takže nebylo potřeba, aby tuto funkci web duplikoval.
Design webu doplňuje obsah ze sociálních sítí
Grafik od začátku pracoval s brand manuálem Starobrna a zdařilými fotkami, které nám v návrzích umožnily velkou volnost. Webem se prolínají nejnovější i historické snímky pivovaru, na všech stránkách pracujeme s motivy odkazujícími na pivo a jeho značku. Emoce spjaté se Starobrnem jsme na web promítli pomocí aplikace Juicer, která umožnila na hlavní stránku v libovolném množství načítat posty ze sociálních sítí.
Redakční systém vybízí si s webem hrát
Systém Kentico, na který jsme prezentaci Starobrna nasadili, je velmi intuitivní platforma pro editaci webu. Zástupci marketingového oddělení si po dvouhodinovém zaškolení spravují veškerý obsah na stránkách sami. Nejčastěji v systému vytvářejí nové události, aktualizují slider na hlavní stránce nebo tvoří nové podstránky pro časově omezenou nabídku, pivní speciály apod. Vzhledem k tomu, že značka vytváří množství audiovizuálního obsahu, uzpůsobili jsme úvodní slider i stránky akcí k vkládání videí místo fotek.
Klient je spokojený a web rozvíjíme dál
Data týkající se doby návštěvy webu, počtu prohlížených stránek na návštěvu a míry okamžitého opuštění nám napovídají, že uživatelé se na webu snadno a rychle orientují. Pivovar Starobrno díky tomu představil nový web v atraktivním designu, fungující i na mobilních zařízeních a s rychlejším zobrazováním všech stránek. Díky podařené spolupráci jsme pro Heineken následně připravili redesign prezentačních webů Hostan, Šalina pub nebo Zelené pivo.
Na přelomu roku 2019 a 2020 nás společnost Heineken Česká republika pozvala do výběrového řízení na předního dodavatele webových služeb. Svoji pozici jsme obhájili a stali jsme se smluvním partnerem společnosti.