Pneuboss

Pneuboss

Spuštěním e-shopu jsme klientovi otevřeli dveře do online světa.

Pneuboss je internetový obchod zaměřený od roku 2014 na online nabídku pneumatik koncovým zákazníkům. Provozuje ho společnost TASY, která má od roku 1991 bohaté zkušenosti s prodejem B2B zákazníkům. Koncové zákazníky klient obsluhoval jen omezeně na pobočkách. Věřil, že pneumatiky lze prodávat pouze v kamenných servisech, kde zákazník dostane odpovídající služby. Díky boomu e-shopů a dostupným datům zástupci TASY zjistili, že lidé rádi nakupují přes internet a že v České republice prodají e-shopy až 40 % pneumatik.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient chtěl po 25 letech přímého obchodování vyzkoušet, jestli má prodej pneumatik po internetu budoucnost.

  • Chybějící brand a zkušenosti s online prodejem
  • Bohaté zkušenosti s obchodováním v B2B segmentu
  • Znalost zboží a velké skladové kapacity


Naše řešení

Pomohli jsme klientovi vybudovat značku a  e-shop na zelené louce. Po prvním úspěchu jsme se pustili do rozvoje řešení.

  • Navrhli jsme logo a název online prodejny pneumatik pro koncové zákazníky.
  • Vytvořili jsme jednoduchý e-shop pro uživatele i jeho správce.
  • Konzultovali jsme zavádění nových interních procesů spojených s e-shopem.  
  • Navrhli jsme online marketingovou strategii pro nastartování podnikání na internetu.
  • Přepracovali jsme několikrát celé řešení tak, že se klientovi podařilo dostat z počátečních 0 objednávek v roce 2014 na tržby přesahující 50 milionů Kč za rok 2020


do 1 mil.
auto
Pneuboss

Vedení pneucentra nevědělo, co od online prodeje čekat

Poté, co jsme pro TASY vytvořili firemní prezentaci a napojili ji na původní online objednávkový systém, si nás vybrali i k tvorbě e-shopu s pneumatikami. Při sestavování zadání a návrhu řešení jsme fungovali v první řadě jako konzultanti, kteří se podíleli na strategii prodeje. Klient chtěl zjistit, jaký podíl trhu získá, žádná konkrétní očekávání od prodeje na začátku neměl. Shodli jsme se, že vytvoříme rozsahem poměrně malý a jednoduchý internetový obchod.

„Největší přínos vzájemné spolupráce byl a je aktivní a prozákaznický přístup vedení a lidí podílejících se na tvorbě e-shopu, ochota naslouchat našim potřebám a nadhled nad celou problematikou. PUXdesign nás velice dobře a úspěšně provedl celou tvorbou e-shopu, dále nabízel stále lepší řešení našich požadavků, a to vždy v nejlepším poměru cena – výkon. Ceníme si i toho, že nás PUXdesign bere jako dlouhodobého partnera, což se mu určitě vyplatilo, protože od té doby společně pracujeme na dalších projektech.”

Petr Marek
/ výkonný ředitel, TASY s.r.o.

E-shop jsme nastartovali silným marketingem

Pneucentrum TASY má svůj byznys orientovaný na firemní zákazníky a spotřebitele z klasických kamenných auto a pneuservisů. Internetovému obchodu pro koncové zákazníky jsme proto vymysleli brand Pneuboss, který klient doplnil o tvář Zdeňka Izera. Ten se vedle bannerů a billboardů objevuje i ve videích v sekci Poradna. Spustili jsme rozpočtově malý, funkční a uživatelsky velmi příjemný e-shop, který jsme podpořili silným výkonnostním marketingem – PPC kampaně v AdWords a Skliku, remarketing v obsahové síti i na Facebooku a zbožové katalogy Zboží.cz, Heureka a Google Nákupy.

Online strategie klientovi vynesla 500 objednávek za jeden den

Veškeré kroky digitálního marketingu byly natolik účinné, že množství objednávek překročilo klientovy kapacity. Sklad nebyl na takový nápor připraven a nestíhal zásilky pro zákazníky odbavovat. Kampaně jsme výrazně utlumili, což v tu chvíli znamenalo nechat si ujít hlavní část sezóny. My i vedení TASY jsme se přesvědčili, že nový e-shop s pneumatikami je konkurenceschopný a má proto smysl v projektu pokračovat. Současně jsme věděli, že příště už budeme chtít zvládnout všechny objednávky, které přijdou.

Další rozvoj prospěl e-shopu a ulevil pneucentru

Od e-shopu s viditelným potenciálem začal mít klient větší očekávání. Proto jsme ho výrazně přepracovali a vytvořili silné řešení. Zásadní změnou byla rozsáhlá integrace na firemní informační systém HoC. Díky tomu se nám podařilo snížit čas na zpracování jedné objednávky na 20 % původního času. Za stejný čas v TASY vyřeší pětkrát více objednávek než dříve. Další kolaps už tedy nehrozí.

Uživatelé mají dále k dispozici vyhledávání s našeptávačem s možností přímého vložení do košíku, obsáhlou poradnu s články a videi, funkci sledování zásilky nebo nákup na splátky prostřednictvím systému Hello Bank.

Postupné úpravy uživatelé ocení při každé návštěvě

Oproti původnímu jednoduchému řešení e-shopu jsme už stačili vychytat spoustu věcí a rozšířit ho do podoby, která zpříjemní nákup zákazníkům i správcům internetového obchodu. E-shop je kompletně optimalizovaný na prodej pneumatik, ale současně nabízí výběr disků, jejichž nabídku získáváme od distributora Alcar.

Významným krokem v dalším rozvoji e-shopu bylo spuštění samostatné slovenské mutace na adrese pneuboss.sk. Vzhledem k odlišnostem ve slovenské legislativě nestačilo jen řešení překlopit do slovenštiny. Zabývali jsme se odlišnou nabídkou způsobů dopravy a  platby, rozdíly souvisejícími s měnou nebo DPH.

Pneuboss roste každým rokem

Díky přesunu e-shopu na vyšší verzi platformy Kentico klient pohodlněji spravuje objednávky a využívá veškeré technologické a e-commerce možnosti, které systém přináší. V rámci dlouhodobého rozvoje jsme klientovi vedle toho doporučili nasazení automatických testů, které nonstop kontrolují funkčnost všech klíčových klíčových částí e-shopu. 

Jsme rádi, že nás s klientem pojí spolupráce od roku 2014, kdy jednoduchý e-shop s pneumatikami začal generovat první objednávky. Oproti tomu několikrát přepracované a podstatně rozšířené robustnější řešení e-shopu vygenerovalo v roce 2020 tržby přesahující hodnotu 50 milionů korun.

„Vzhledem k tomu, že jsme na začátku moc nevěděli, co máme chtít, potřebovali jsme, aby se dodavatel stal naším poradcem. V tu chvíli jsme jako laikové hledali přístup, kdy nás dodavatel uvede do prostředí online obchodování a vše nám představí.”

Petr Marek
/ výkonný ředitel, TASY s.r.o.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT