Jak zapnout SEO?


26 - 08 - 2019 | Petra Šmejdová
FAQ
Často kladené dotazy o tvorbě webů, na které se nedá odpovědět a my vám řekneme proč. V prvním díle nového seriálu vám prozradíme, proč na svém webu jen těžko zapnete SEO.

SEO není automat

Z nabídek samozvaných specialistů na SEO a celé řady firem prezentujících balíčky s optimalizací webu se může zdát, že SEO je jedna zázračná funkcionalita nebo rozšíření pro web, které si jednorázově zaplatíte, někdo ho zapne a ono začne dlouhodobě fungovat. 

Search Engine Optimalization (SEO) nebo česky optimalizace pro vyhledávače je přitom celý soubor aktivit, díky kterým se o vaší nabídce dozví vyhledávač a začne o vás informovat relevantní skupinu uživatelů, a to formou výsledků ve vyhledávání (SERP) a dobré pozice v nich.


Optimalizace funguje jen, když postupujete krok za krokem

Dalším z důvodů, proč SEO nejde zapnout je i fakt, že neexistuje univerzální postup, jak na něj. Každý web a jeho majitel má jiný cíl, jinou skupinu uživatelů i jinou nabídku, a z toho důvodu je vhodné optimalizaci navrhnout a realizovat na míru danému projektu.

Jisté ale je, že SEO jako soubor aktivit, kterým můžete vylepšit své pozice v přirozeném (organickém) vyhledávání a dostat se tak k potenciálním zákazníkům, nabízí kroky, 
  • které můžete udělat hned (např. zjistit klíčová slova pro váš byznys a dále s nimi pracovat při návrhu struktury webu, pojmenování jednotlivých stránek, tvorbě metadat, zadávání názvů obrázků apod.),
  • na kterých je dobré pracovat průběžně a hlavně dlouhodobě (např. tvorba nového, relevantního a originálního obsahu na váš web).


SEO snadno, ale pomalu

Při domlouvání spolupráce se SEO konzultantem či specialistou mějte na paměti, že se výsledky nedostaví přes noc a že to bude běh na dlouhou trať, při kterém je důležité udržet si tempo. Jen tak může SEO dlouhodobě fungovat. I proto si dejte pozor na praktiky slibující za měsíc první místo ve vyhledávání. Pokud optimalizaci nakopnete a pak se jí nebudete věnovat, nevypne se ze dne na den, ale za čas dopad svého rozhodnutí pocítíte.

Příště se podíváme na to, proč neexistuje odpověď na otázku Jak dlouhé mají být texty na stránku O nás na běžné firemní prezentaci nebo Kolik konkurenčních argumentů máte pro svoji službu vymyslet.

Kolik stojí web nebo e-shop?

27 - 05 - 2019 | Tomáš Hložánek
Naše práce

Nechte svůj web mluvit cizími jazyky

26 - 02 - 2019 | Petra Šmejdová
Naše práce

Jak poptat web, e-shop nebo B2B portál?

21 - 02 - 2019 | Petra Šmejdová

Vstupní analýza pro tvorbu webu a e-shopu

17 - 01 - 2019 | Petra Šmejdová
Naše práce

Proč nefunguje administrace webu?

19 - 12 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak v administraci nastavit metadata?

11 - 12 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak smazat a obnovit stránku v administraci Kentico?

08 - 11 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak kontrolovat editovanou stránku a režimy zobrazení?

14 - 10 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak zjistit, kdo stránku vytvořil nebo naposledy editoval?

02 - 09 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Google Mapy - Jak vytvořit API klíč a zprovoznit interaktivní mapy od Google

13 - 08 - 2018 | Petra Šmejdová

Jak vyhledat obsah v systému Kentico?

19 - 07 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Agilní řízení projektů — co to je, jak ho používáme a proč by vás to mělo zajímat?

14 - 06 - 2018 | Petra Šmejdová
Naše práce

Jak na hromadné operace v systému Kentico

22 - 05 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak exportovat záznamy z webových formulářů

29 - 04 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Jak jsme se vypracovali od tiskovin k webdesignu

14 - 03 - 2018 | Petra Šmejdová
Naše práce

Jak správně nastavit indexaci stránek v platformě Kentico

14 - 02 - 2018 | Lukáš Šorf
Jak na Kentico

Co takový projektový manažer v PUXdesign vlastně dělá?

21 - 12 - 2017 | Petra Šmejdová
Kariéra

Making of: Jak jsme (si) tvořili web

18 - 12 - 2017 | Petra Šmejdová
Naše práce