Jak zapnout SEO?

| Petra Šmejdová
Jak zapnout SEO?

Často kladené dotazy o tvorbě webů, na které se nedá odpovědět a my vám řekneme proč. V prvním díle nového seriálu vám prozradíme, proč na svém webu jen těžko zapnete SEO.

SEO není automat

Z nabídek samozvaných specialistů na SEO a celé řady firem prezentujících balíčky s optimalizací webu se může zdát, že SEO je jedna zázračná funkcionalita nebo rozšíření pro web, které si jednorázově zaplatíte, někdo ho zapne a ono začne dlouhodobě fungovat. 


Search Engine Optimalization (SEO) nebo česky optimalizace pro vyhledávače je přitom celý soubor aktivit, díky kterým se o vaší nabídce dozví vyhledávač a začne o vás informovat relevantní skupinu uživatelů, a to formou výsledků ve vyhledávání (SERP) a dobré pozice v nich.


Optimalizace funguje jen, když postupujete krok za krokem

Dalším z důvodů, proč SEO nejde zapnout je i fakt, že neexistuje univerzální postup, jak na něj. Každý web a jeho majitel má jiný cíl, jinou skupinu uživatelů i jinou nabídku, a z toho důvodu je vhodné optimalizaci navrhnout a realizovat na míru danému projektu.


Jisté ale je, že SEO jako soubor aktivit, kterým můžete vylepšit své pozice v přirozeném (organickém) vyhledávání a dostat se tak k potenciálním zákazníkům, nabízí kroky, 

  • které můžete udělat hned (např. zjistit klíčová slova pro váš byznys a dále s nimi pracovat při návrhu struktury webu, pojmenování jednotlivých stránek, tvorbě metadat, zadávání názvů obrázků apod.),
  • na kterých je dobré pracovat průběžně a hlavně dlouhodobě (např. tvorba nového, relevantního a originálního obsahu na váš web).


SEO snadno, ale pomalu

Při domlouvání spolupráce se SEO konzultantem či specialistou mějte na paměti, že se výsledky nedostaví přes noc a že to bude běh na dlouhou trať, při kterém je důležité udržet si tempo. Jen tak může SEO dlouhodobě fungovat. I proto si dejte pozor na praktiky slibující za měsíc první místo ve vyhledávání. Pokud optimalizaci nakopnete a pak se jí nebudete věnovat, nevypne se ze dne na den, ale za čas dopad svého rozhodnutí pocítíte.


Příště se podíváme na to, proč neexistuje odpověď na otázku Jak dlouhé mají být texty na stránku O nás na běžné firemní prezentaci nebo Kolik konkurenčních argumentů máte pro svoji službu vymyslet.

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.