Doba internetová: propagujte se na sociálních sítích

Zvažujete, že začnete se správou a reklamou na sociálních sítích, ale stále ještě váháte s prvním krokem? Přesvědčíme vás, že právě teď je ta chvíle, kdy se naplno pustit do propagace značky. 

Prorazte mezi konkurencí

Online svět vstoupil do našich životů a stal se jejich nedílnou součástí. My všichni, co trávíme hodiny na internetu (potažmo sociálních sítích), zde hledáme odpovědi na naše dosud nezodpovězené otázky, příležitost zabavit se nebo být v kontaktu se světem. A mezi vším tím obsahem stojíte vy, firma, která chce se svojí stránkou prorazit mezi ostatními značkami. Proč si s tím dát tu práci? A jak vůbec na to?
 

Proč se prezentovat na sociálních sítích?

  • Zvýšíte své tržby.
  • Znásobíte počet lidí, kteří o vaší firmě vědí.
  • Přimějete je oblíbit si vás jako značku a budujete lovebrand.
  • Zajímavým obsahem zvýšíte ochotu fanoušků ho sdílet se svými přáteli.
  • Ukážete lidem, že se zajímáte o jejich potřeby, přání, názory.
  • Sociální sítě jsou místem, kde vás mohou lidé jednoduše kontaktovat. 



Co vše vzít při propagaci v potaz?

  • Optimalizujte údaje o firmě na sociálních sítích a doplňujte aktuální informace.
  • Pravidelně publikujte příspěvky – ideálně s neotřelým obsahem.
  • Komunikujte se zákazníky a vyzývejte je k interakci s vámi. Využívejte upřímný a lidský tón.
  • Vrhněte se na placenou propagaci významnějších příspěvků.



Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – jakou síť vybrat?

Každá síť funguje trochu jinak a i členy publika na ní zaujmete odlišným způsobem. Cílem platforem je vybrat pro návštěvníky relevantní obsah odpovídající jejich zájmům. Proto ještě před tím než začnete, si pečlivě promyslete, na které sociální sítě se váš obsah bude nejvíce hodit. Rozhodně se nedržte myšlenky, že musíte být za každou cenu na všech aktuálně populárních a dostupných platformách.
  • Facebook je místo, kde chcete sdílet své zážitky a emoce. Komunikace zde probíhá jako s kamarády u kávy nebo nad škopkem piva. Strojené věty a neosobní příspěvky zapadnou do hlubin internetu. Tady je nejlepší konverzovat jako člověk s člověkem.
  • Instagram ukazuje svět hezčí a naše životy barevnější. Pokud víte, že vizuálno je silnou stránkou vaší firmy, jste na správné cestě.
  • YouTube vám bude dobrou platformou, chcete-li nadchnout barevnými záběry, rozpohybovat rytmickou hudbou, interpretovat krátké příběhy, rozesmát či vzbudit v lidech radost.
  • Máte co říci k novinkám ve vašem oboru? Sledujete nejnovější trendy a chcete je sdílet s ostatními? Twitter by mohl být to pravé. Zajímavé, vtipné a kontroverzní tweety jsou to, co lidi právě tady zajímá.
  • LinkedIn je místo, kde se soustředí lidé různého vzdělání, zkušeností a kvalifikací a vzájemně si dávají tipy, rady, doporučení. Sem tam se tady objeví i nějaká ta zábava, ale především se síť zaměřuje na práci. Tady vám pomohou získat kvalifikované kontakty, oslovovat firmy i nové pracovní posily.



Co publikovat? Vytvořte si plán

Nyní přichází na řadu obsahový plán a celková strategie prezentace na sociálních sítích. Ujasněte si ve firmě, kdo jsou vaši zákazníci, jak s nimi chcete na sítích komunikovat a co jim chcete sdělovat. Sepište si seznam témat či nápadů a postupně je realizujte. Myslete přitom na konzistentnost – a to jak v typu příspěvků, tak i době jejich publikování.

 

Čím lepší obsah, tím větší dosah

Pamatujte také, že běžný uživatel sociálních sítí se sám od sebe o firemní profily zřejmě zajímat nebude a neustálé omílání dosažených úspěchů na profilu ho nejspíš brzy přestane bavit. Měli byste proto jít cestou poznání lidí a jejich potřeb. Zamyslete se nad tím, co jim vaše příspěvky mohou přinést. V čem je obohatí, potěší, rozesmějí? Přidaná hodnota je zkrátka důležitá. Protože čím lepší obsah tvoříte, tím větší dosah získáváte.
26 - 10 - 2020 | Klára Bečáková