První ročník konference PUXcon přinesl novinky nejen ze světa AI

| Ivana Chatrná
První ročník konference PUXcon přinesl novinky nejen ze světa AI

Aktuální trendy z oblasti AI, technologií, designu a byznysu přinesl první ročník konference PUXcon, který se uskutečnil 14. května v Brně. Akce byla otevřená exkluzivně pro klienty PUXdesignu, kteří tak získali přehled o novinkách v digitálním světě a zároveň mohli sdílet své zkušenosti s ostatními účastníky. Konference napoprvé přilákala několik desítek zájemců. V rámci programu na ně čekaly tři bloky přednášek i BBQ a networking na střeše s výhledem na Brno. 


Konference PUXcon vznikla jako odpověď na dlouhodobý zájem klientů o trendy v oboru. „Firmy opakovaně volaly po consultingu. Nad rámec našeho pravidelného poradenství jsme se pro ně proto rozhodli připravit ještě celodenní akci, na které bychom shrnuli ty nejzásadnější novinky z oblasti e-commerce, AI, technologií a designu na jednom místě,“ říká za organizátory Jiří Picka, Account Manager PUXdesignu. 


Kromě praktických rad a tipů přinesla konference také prostor pro setkávání. „V PUXu stavíme na dobrých vztazích s našimi klienty. Akce byla skvělou příležitostí, jak se potkat i mimo projekty. Zároveň vznikl prostor, kde se mohli vzájemně propojit také naši klienti. Měli příležitost sdílet zkušenosti nebo rovnou budovat nové spolupráce,“ doplňuje Jiří. 


7 top řečníků a přednášek 

Při výběru řečníků jsme v PUXu hledali témata, která by zaujala široké spektrum klientů. Výsledný program jsme poskládali ze sedmi top přednášek, po kterých následovaly živé diskuze s experty. 

Vystoupení řečníků na PUXconu sledoval plný přednáškový sál.

Dopolední blok zahájil Jan Řezáč (CEO, House of Řezáč) s přednáškou věnovanou vlivu AI na e-commerce. Následně Petr Kameník (COO, PUXdesign – v zastoupení za Adama Albrechta, CTO TASY) představil case study, která shrnula klíčové kroky pro úspěšnou expanzi firmy na německý trh. 


Odpoledne David Erbmann (CTO, Konica Minolta Business Solutions Europe) nastínil evoluci enterprise architektury v éře AI a cloudu. Po něm na podium znovu přišel Petr Kameník, tentokrát s tématem, jak ve firmě implementovat AI nástroje, aby bylo jejich využití efektivní a přínosné. 

Petr Kameník

„Často se stává, že přijdeme do firmy, ve které by AI rádi začali používat – tak nám to prosím zapněte. Když se však zeptáme, jaký konkrétní byznysový problém chtějí s její pomocí řešit, nemají vůbec představu. Ve své přednášce jsem se proto snažil ukázat, že aby firmě AI skutečně přinesla užitek, je potřeba nad její implementací přemýšlet z hlediska procesu, kde přesně pomůže a kolik to přinese. Tomu se věnujeme u nás v PUXdesignu. Klienty provedeme velkým množstvím AI komponent a nabídneme ta, která jim v jejich situaci nejlépe pomůžou.“

Petr Kameník
/ jednatel společnosti

Poslední blok přednášek se nesl ve znamení řečníků z PUXu. Michal Kužela (Tech Lead) představil možnosti využití CMS Orchard Core. Následně Jiří Gédoš (UX designer) ukázal přítomným, jak připravit efektivní zadání projektu, které povede tým k výsledkům. A na závěr Kryštof Klaban připomněl zásady přístupnosti webových stránek, které zajistí, že budou uživatelsky přívětivé pro každého návštěvníka. 


BBQ a networking 

Celodenní program završilo BBQ s networkingem na střeše PUX kanceláří v centru Brna. „Dopoledne jsme začínali v suterénu budovy, abychom večer vystoupali o šest pater výš na terasu s parádním výhledem. Vnímám to jako metaforu – v rámci spolupráce vedeme naše klienty vzhůru a pomáháme růst jejich byznysům,“ říká Jiří Picka. 

PUXcon jsme odpoledne završili na střeše s výhledem na centrum Brna.

Perličkou BBQ na střeše byla sestava obsluhy. Do role číšníků se na jeden večer převtělili členové vedení PUXu. Účastníci konference si tak mohli vychutnat burger, který připravil přímo COO společnosti – Petr Kameník. Nechyběla ani degustace vín z rodinného vinařství Toporcer (na jehož chodu se podílí náš vývojář Vojta). 


Další ročník je v plánu 

„První ročník konference splnil naše očekávání. PUXcon přinesl řadu tipů, vzájemného sdílení a inspirace. V pořádání akce budeme pokračovat a už nyní máme několik námětů na program dalšího ročníku. Podněty budeme sbírat také přímo od našich klientů,“ dodává Jiří Picka. 

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.