Vytvořte si základní nastavení Google Tag Manager pro web

FAQ
Uvažujete o vytvoření účtu v Google Tag Manageru, ale nejste si jisti, jak na to? Připravili jsme pro vás návod, díky kterému zvládnete základní nastavení natotata.

Základní terminologie

Pro správný start práce s Google Tag Managerem je důležité seznámit se se základní terminologií. 
 
  • Účet: nejčastěji se jako účet označuje firma klienta, pod kterou jsou vytvářeny kontejnery pro jednotlivé projekty.
  • Kontejner: obvykle se pro každou doménu vytváří samostatný kontejner. Jedná se o místo, kde se shromažďují všechny skripty, pravidla a značky dané domény. Je možné vytvořit i řešení, kdy kontejner obsahuje více domén, ale tím se nyní zabývat nebudeme.
  • Značky: zde spravujete všechny skripty externích nástrojů, implementujete Google Analytics a další služby Google, definujete události, konverze a další.
  • Pravidla: značky se spouští na základě pravidel. Ať je to kliknutí na tlačítko, scroll na stránce, zobrazení stránky a podobně. Tato pravidla definujete zde.
  • Proměnné: pomocí proměnných doplňujete hodnoty do značek. Ať už statické nebo dynamické, které vkládají obsah, jenž do nich ukládáte na webu.
3.png
Nechcete ztrácet čas s Google Tag Managerem? Pomůžeme vám s jeho nastavením, ozvěte se nám.

První krok — implementace Google Analytics

Po registraci do Google Tag Manager vpravo nahoře klikněte na Vytvoření účtu. Pokračujte vyplněním průvodce — zadáním názvu účtu (firmy), názvu kontejneru (webu) a vyberte, že se jedná o web volbou Web ve výběru cílové platformy. Kontejner vytvořte kliknutím na Vytvořit a potvrzením smluvních podmínek.

1.pngNyní jste registrovali Google Tag Manager pro svůj web. Zobrazila se vám informace o nezbytnosti implementace skriptů Google Tag Manager do webu. Informaci zkopírujte a zašlete svému správci webu, aby skripty implementoval.

2.pngA jdeme na samotné nastavení. Zkopírujte si číslo účtu Google Analytics, přejděte do Proměnných a v poli Proměnné definované uživatelem klikněte na Nová. Novou proměnnou pojmenujte UAID. Klikněte na možnost vybrat typ proměnné a vyberte typ Nastavení Google Analytics. Do pole ID měření vložte číslo účtu Google Analytics a klikněte na Uložit.

4.png
Přejděte na Značky a klikněte na Nová. Pojmenujte ji Google Analytics. Klikněte do Konfigurace značky a vyberte Google Analytics (Universal Analytics). V nastavení Nastavení Google Analytics vyberte proměnnou, kterou jsme si vytvořili — UAID. Klikněte do Spouštění a vyberte All Pages. Klikněte na Uložit.

5.pngNyní jste nainstalovali Google Analytics do Google Tag Manager.
Nechytáte se? Pomůžeme vám správně nastavit Google Tag Manager – rychle a efektivně. Ozvěte se nám.

Další tipy pro využití Google Tag Manager

Google Tag Manager umožňuje odesílat do Google Analytics celou řadu informací o chování návštěvníka – ať už je to kliknutí na externí odkazy či na tlačítka, odesílání formulářů nebo přehrání videí a další. 

Ukažme si, jak nastavit tracking scrollování návštěvníků. Díky němu v Google Analytics uvidíte, jak nízko uživatelé sjedou myší na vašem webu. Tuto informaci můžete využít při vyhodnocení relevance návštěvníků (ti nerelevantní totiž nebudou tolik scrollovat) a vytvořit si na jejím základě třeba remarketingové publikum uživatelů, které nabídka vašeho webu zaujala.

Klikněte na Proměnné a v rámci Integrované proměnné klikněte na Konfigurovat. Ve spodní části výpisu vyberte volbu Scroll Depth Threshold a přejděte do Pravidel. Vytvořte nové pravidlo, které pojmenujete Hloubka posunu. Klikněte do konfigurace pravidla a vyberte možnost Hloubka posunu. Zaškrtněte Hloubky svislého posunu a do hodnoty Procenta doplňte 10, 25, 50, 75, 100, viz obrázek. Klikněte na Uložit.
6.pngV nastavení značek vytvořte novou značku. Pojmenujte ji Hloubka posunu. Kliknutím do konfigurace značky vyberte Google Analytics (Universal Analytics) a jako Typ měření zvolte Událost. Do pole Kategorie vložte Hloubka posunu. V poli Akce klikněte na ikonu Lega se symbolem plus a následně Page Patch. Na tutéž ikonu klikněte u pole Štítek a vyberte Scroll Depth Threshold. V Nastavení Google Analytics vyberte UAID. Nakonec klikněte do Spuštění a zvolte pravidlo pro spuštění Hloubka posunu. Klikněte na Uložit.

7.pngNyní jste nastavili sledování scrollingu návštěvníků a jeho odesílání do Google Analytics.

Publikování změn v Google Tag Manager

V pravém horním rohu se nabízí možnost Náhled a možnost Odeslat. Prostřednictvím funkce Náhled si můžete zobrazit a ověřit, jak funguje nastavení provedené v Google Tag Manager ještě dříve, než ho zveřejníte. Jakmile jste si jisti, že provedené úpravy chcete zveřejnit, klikněte na Odeslat. Do názvu verze zadejte popis úprav, které jste provedli, a klikněte na Publikovat.

8.png



Nejste si v nastavení Google Tag Manager jisti? Máte zájem o sofistikovanější nastavení Google Tag Manager? Kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.
21 - 06 - 2021 | Jan Adámek