Swardman

Swardman

Vřetenové sekačky nyní zažívají svůj velký boom. Oslovil nás proto klient Swardman s prosbou vytvořit funkční e-shop doplněný konfigurátorem pro možnost sestavení sekačky na míru.

Přestože má poněkud zahraniční jméno, značka vřetenových sekaček Swardman je ryze česká. Se sídlem v Šardicích dokázala oslovit zákazníky i v zahraničí. Klientela tak posílá své objednávky sekaček z Německa, Austrálie, USA či Francie. A jistě nám dáte za pravdu, že v takovém případě značka potřebuje funkční a moderní e-shop jako sůl.

Stav před a po

Výchozí stav

Původní řešení bylo pro klienta z mnoha důvodů neschůdné, rozhodl se proto navázat spolupráci s PUXdesign.

  • Původní dodavatel nebyl schopný e-shop rozvíjet.
  • Editace obsahu byla velmi komplikovaná, zejména v rámci  správy produktů v jazykových mutacích a měn
  • E-shop nebyl integrován na ERP, takže klient musel vše zadávat ručně – ceny, produkty, dostupnost atd.
  • Optimalizace SEO zde byla velmi těžce proveditelná.

Naše řešení

Klientovi Swardman jsme automatizací procesů na e-shopu ušetřili mnoho hodin práce i financí, které musel dříve do této práce investovat.

  • Napojili jsme CRM na ERP Helios Orange, čímž jsme klientovi ušetřili až 80 % veškerého času dvou zaměstnanců – to dělá ročně úsporu cca 1.5 milionu korun. 
  • Zákazníci si mohou svou vlastní vřetenovou sekačku sestavit v návodném konfigurátoru a následně na navržený kus vytvořit objednávku. Přes konfigurátor klient přijímá 8 z 10 objednávek sekaček.
  • Obchodní zástupcům jsme zpřístupnili modul objednávek pro snadný přehled objednaných sekaček napříč všemi trhy.
  • E-shop jsme postavili na CMS Kentico Xperience, čímž klient získal možnost si obsah konečně upravovat zcela dle potřeb.
  • Kromě editace obsahu jsme klientovi umožnili pracovat nově i se SEO a zvýšit tak svou dohledatelnost ve vyhledávačích.

1 mil. Kč
services
Swardman

Nedostatky původního e-shopu jsme hravě dohnali

S klientem Swardman jsme se tak trochu oťukávali už od roku 2017. Ten pravý čas na navázání spolupráce však nastal až s úderem let dvacátých. Oslovil nás kvůli vytvoření propracovaného e-shopu a příjemným zážitkem z nakupování pro koncové zákazníky. Přesně to mu totiž chybělo. Tehdejší e-shop už neplnil klientova očekávání a zároveň byl poměrně nákladný. To nejzásadnější, co potřeboval urychleně změnit, bylo například, že:


- E-shopu zcela chyběla funkce skladových zásob.


- Veškeré ceny, skladové zásoby a další informace si klient musel na e-shop zadávat ručně, protože mu chybělo napojení na ERP.

- SEO optimalizaci nebylo možné na původním CMS zpracovat.


- Klient nemohl sám provádět grafické úpravy a editace textů v CMS byla komplikovaná. Proto se klient s každou drobností obracel na dodavatele. To ho samozřejmě obíralo o čas i finance.


- Velkým problémem byly i jazykové mutace, které se musely editovat u každého produktu a pro každý jazyk zvlášť. I toto vyžadovalo mnoho klientova času.


- Podrobná technická analýza, kterou jsme u klienta provedli na úvodním setkání, nám jasně ukázala, že nedostatků má e-shop pestré množství a jali jsme se dát vše do pořádku.

Integrace na ERP ušetří klientovi 1.5 milionu korun ročně

Tak akorát na novou sezónu jsme klientovi napojili jeho e-shop na ERP Helios Orange. Swardman doposud s žádným ERP nepracoval, což například znamenalo i to, že zaměstnanci museli vyřizovat veškeré objednávky ručně. Integrace ERP přinesla vítanou automatizaci – klient tím totiž získal:

- přehled o účetnictví, finančním plánování, skladech a zásobování, zpracování objednávek, výrobě i řízení lidských zdrojů na jednom místě

- zjednodušení a automatizaci složitých obchodních procesů – práce, která by manuálně trvala mnoho hodin, zvládne ERP automaticky samo

- efektivní řízení prodeje – vyřizuje objednávky a zakládá organizace. ERP v tuto chvíli vyřizuje objednávky a zakládá organizace (zákaznické účty). Skladové zásoby klient doplňuje nyní zatím do Kentica ručně v případě, že produkt není skladem – i to je pro něj však velký krok kupředu, protože na starém e-shopu nebylo možné ani toto. Produkt tak museli zkrátka kompletně vypnout.


Díky tomu, že už klient nemusí vše vyplňovat ručně, eliminovali jsme množství chyb, které při této práci vznikaly. Zároveň napojením ERP ušetří až 80 % veškerého času dvou zaměstnanců, kteří se nyní mohou věnovat zákazníkům. Další integrace je v plánu – nejdůležitější pro nás bylo začít tím, co lidem se Swardman přinese nejvíce užitku.


„Pro malé firmy se standardizovanými produkty jsou šablony pravděpodobně ideálním řešením. V případě složitějších potřeb a specifických požadavků ale standardizované šablony přestávají stačit a je potřeba vytvořit web na míru... A přesně proto mohu PUXdesign jedině doporučit.”

Ing. Ondřej Novák
/ marketingový manažer společnosti Swardman

Možnost editace a konečně i SEO optimalizace

Velkým problémem na původním e-shopu, kvůli kterému se klient rozhodl pro kompletní změnu, byla velmi komplikovaná editace textu či obrázků a optimalizace obsahu pro vyhledávače. Cokoliv klient potřeboval v obsahu upravit, odebrat či přidat, zadával jako práci svému dodavateli webu. To samozřejmě znamenalo nejen další výdaje navíc, ale také velké časové prodlevy, než se změny na e-shopu projevily. SEO optimalizace navíc vyžadovala větší změny na e-shopu. Tyto překážky byly impulzem pro změnu.


Přechodem na CMS Kentico Xperience, který jsme v PUXdesign doporučili, klient objevil nové možnosti. Konečně může pružně editovat veškeré texty, popisky, obrázky a videa na e-shopu podle potřeby kdykoliv a kdekoliv a nemusí na nic čekat. Zároveň může maximálně pracovat s optimalizací pro vyhledávače a průběžně svou strategii vylepšovat.


Obsahové změny, které klient na svých stránkách provádí, se zároveň rovnou propisují i do dalších jazykových mutací. Editace obsahu v jednotlivých mutacích je nyní vyřešena lépe a úpravy klientovi nezabírají tolik času. Pro představu: změny u produktů se dají editovat na jedné stránce pro všechny jazykové mutace, což dříve nebylo možné.

Konfigurátor, který konečně šetří čas

Konfigurátor na e-shopu Swardman není žádnou novinkou. Tuto funkcionalitu Swardman využíval už na svém předchozím řešení – nutno však podotknout, že s ním nebyl spokojen, jelikož se jednalo o mnohem složitější provedení. Slovy klienta: konfigurátor se prakticky choval jako malý komplexní e-shop uvnitř e-shopu. Zkrátka a dobře bylo vše extrémně komplikované.

V PUXu jsme to vzali od podlahy

Konfigurátor od našich vývojářů nyní vybavuje 8 z 10 objednávek na sekačky na e-shopu Swardman a jeho správa je výrazně jednodušší. Produkty v konfigurátoru jsou ty samé jako na e-shopu, takže je není třeba zbytečně duplikovat – zároveň však umožňujeme nastavit si zvlášť cenu pro konfigurátor i pro e-shop. Konfigurátor má několik kroků: některé jsou povinné, jiné ne a v některém kroku lze záměrně zvolit pouze 1 položku, někde jich můžete vybrat více.


Sečteno, podtrženo – ušetřili jsme klientovi tři čtvrtiny času, který by jinak trávil úpravami na e-shopu a konfigurátoru. Nyní se může přesunout konečně k něčemu důležitějšímu.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT