E-shop na míru nebo krabicové řešení II.

Od minula už víte, kdy je ta pravá chvíle přejít od krabicového řešení k e-shopu na míru. A dnes vám dáme nahlédnout do postupu tvorby e-shopu krok za krokem. Pojďme na to!

Cesta k novému e-shopu

Postup při sestavení nového e-shopu u řešení krabicového typu a u toho na míru se značně liší.

Krabicové řešení

Jak už jsme psali v prvním dílu, u e-shopu typu krabice je vše mnohem jednodušší. Zaregistrujete se u vybraného dodavatele, vyberete si šablonu, naplníte ji obsahem. Pokud je potřeba, zajistíte integraci s dopravci nebo platební bránou. Vše nastavíte a můžete spouštět.

Řešení na míru

Zde je celý proces mnohem komplexnější. 
  • Zadání poptávky s cenovým odhadem: promyslete si svou nabídku i její cenový rozsah.
  • Vstupní analýza a workshop: tím si upřesníte svá očekávání a celkové (měřitelné) cíle projektu. 
  • Setup projektu: pro zajištění součinnosti a koordinace všech zapojených stran do projektu.
  • Návrh řešení obsahující:
→ analýzu klíčových slov + strukturu e-shopu
→ prototyp neboli drátěný model + grafický návrh pro desktopové i mobilní zařízení
→ technickou dokumentaci popisující funkční částí řešení nebo integraci se systémy 3. stran (např. ERP, CRM, platební brány, dopravci apod.)
  • Finální nabídka řešení: zatím bez rozsahů, ale i zde se mohou objevit tzv. risky, které upřesňují míru nejednoznačnosti zadání u některých částí řešení.
  • Vývoj e-shopu na míru: ideálně rozdělený do více menších fází, aby bylo možné co nejdříve dokončit základní funkční e-shop a následně jej pouze rozvíjet o další samostatné funkcionality. Díky tomuto přístupu je možné jednoznačně oddělit dva milníky – spuštění a akceptaci díla.
→ Spuštění: v tuto chvíli je e-shop připraven na testování a optimalizaci v ostrém provozu.
→ Akceptace: nyní jsou dokončeny i všechny ostatní části technické dokumentace, které nebránily spuštění e-shopu (např. zákazníci mohli nakoupit, ale ještě neviděli svou historii objednávek v zákaznickém účtu)
 
V praxi dochází velmi často k odsouvání termínu spuštění nového e-shopu, dokud nebude 100% vyladěný. Ve světě jedniček a nul je však vždycky lepší mít „něco nedokonalého“ než „dokonalé nic“. Pozor, to rozhodně neznamená, že bude vývoj nekvalitní.
 
  • Technická realizace: v jejím průběhu probíhá několik dalších kroků, jako je testování celého řešení, optimalizace zobrazení na jednotlivých zařízeních nebo optimalizace rychlosti e-shopu. Řešení je nutné také obsahově naplnit, což bývá problematická část celého vývoje e-shopu na míru. Vše lze urychlit např. automatizovanými importy dat.
Nezapomeňte, že před samotným spuštěním e-shopu je nutné mít vše připravené také po obchodní a marketingové stránce. To znamená zajistit vstupní kanály e-shopu, interní zpracování a expedici objednávek, správu produktů či marketingových kampaní.
Stručně jsme popsali postup naší práce na webu PUXdesign. Chcete-li pomoci s e-shopem, dejte nám o sobě vědět.

Co získáte se základním e-shopem na míru?

Hledáte-li základ, znamená to mít e-shop, kde budete moci prezentovat neomezený počet produktů s možností nákupu (dokončením objednávky).
Základní e-shop na míru jsme vytvářeli například pro klienta Masová Bedýnka, Pálavská Galerie Vín, či Ajala.

Šablony a funkcionality v základním řešení na míru

I když mluvíme o základu, šablon a funkcionalit, které mají vývojáři k řešení, není jich málo:
  • Hlavička a patička webu
  • Homepage
  • Katalog produktů
​→ např. výpis produktů s možností stránkování v případě většího množství produktů
→ detail produktu bez variant se základním obsahem jako je např. název, popisek, obrázek/galerie a možnost vložení do košíku
  • Košík
→ např. možnost výběru způsobu dopravy a platby nebo zadání fakturačních a dodacích údajů zákazníka
  • Textové a informativní stránky
  • Základní integrace pro nákupní proces
→ integrace platební brány pro umožnění platby kartou (např. ComGate, GP WebPay nebo GoPay) či integrace poboček dopravců (např. Zásilkovny)
  • Základní příprava pro marketing
→ např. analytika webu a měření konverzí
Všechny další funkcionality již jsou nad rámec základního e-shopu na míru, ale samozřejmě je můžeme do každého řešení doimplementovat v dalších fázích vývoje e-shopu. Napište nám a domluvíme se.

Co získáte s kompletním e-shopem?

Každé řešení je unikátní, proto se vyvíjí na míru, ale ve světě e-commerce jsou určité mantinely, do kterých dostaneme velkou část e-shopů. Kompletní e-shop jsme připravili například pro klienta Pleas, ZFP-Gold, Pneuboss nebo Comfor. Posuďte sami.
Obecný seznam všech funkcionalit e-shopu neexistuje, dali jsme proto dohromady takový, se kterým se v PUXdesign setkáváme nejčastěji. Pokud vám na seznamu bude něco chybět, napište nám a my ho doplníme. 

Šablony a funkcionality v kompletním řešení

Kompletní řešení samosebou obsahuje vše, co najdete v řešení základním. K tomu navíc vyvíjíme:
  • Rozšířený katalog produktů
→ filtrace, řazení nebo štítkování produktů ve výpisu
→ varianty produktů, např. barevné nebo velikostní varianty produktu
→ načítání skladové dostupnosti z více skladů/od více dodavatelů nebo hladiny skladové dostupnosti
→ více cenových hladin nebo více měn
  • Porovnávání produktů nebo oblíbené produkty
  • Hlídací pes skladové dostupnosti nebo ceny
  • Uživatelský účet s historií objednávek
  • Integrace systémů 3. stran
→ ERP (skladových/účetních) pro synchronizaci katalogu produktů, objednávek a zákazníků
→ CRM pro synchronizaci nových leadů
→ další platební brány jako např. PayPal, Google Pay, Apple Pay, splátkové služby
→ automatická registrace a přihlášení přes Google, Facebook, Apple ID
  • Rozšíření pro marketingové nástroje
→ XML feedy pro zbožové katalogy
→ Heureka
→ Facebook pixel
 


Víte už, jaký typ e-shopu zvolit? Nebo v tom stále ještě tápete? Zavolejte nám a můžeme se spolu pobavit o možnostech.
07 - 12 - 2021 | Jiří Juhaňák