Buďte na internetu vidět. Díky Google My Business

FAQ
Chcete, aby vaši firmu lidé snadno našli na internetu? Využijte bezplatnou službu Google My Business a zobrazujte svou nabídku a kontakty přímo ve vyhledávači Google, na Google Maps a v GPS navigacích. Zlepšete viditelnost své firmy. Vše je zcela zdarma. Službu Google My Business můžete znát také pod názvy Google Moje firma či Moje firma na Google.


 

Jak se zaregistrovat?

Pro úplný začátek budete potřebovat účet na Google. V jeho nastavení, nebo přímo na tomto odkazu, najdete možnost si účet na Google My Business založit. Poté vyplníte základní údaje o své firmě, například celý název, adresu nebo telefonický kontakt.

Následně si Google ověří, že vaše firma s uvedenými údaji existuje. Do sídla společnosti zašle obálku s ověřovacím kódem, kterým po jeho zadání do služby Google My Business potvrdíte, že máte nárok stránku spravovat. Kód by vám měl přijít do dvou týdnů od chvíle, co o něj požádáte. Pokud se tak nestane, můžete si o obálku požádat znovu, nebo si místo zaslání dokumentu s kódem vyžádáte telefonické nebo e-mailové ověření.

Po úspěšném ověření se profil vaší firmy začne zobrazovat vpravo vedle výsledků vyhledávání ve vyhledávači Google, a také na adrese vaší firmy ve službě Google Maps. Zanedlouho pak také na dalších místech, které data z Google využívají. Například v populární GPS navigaci Waze.

profil-GMB.png


 

Sdělte o sobě co nejvíce

V nastavení profilu vaší firmy je možné uvést množství nejrůznějších informací. Platí jednoduché pravidlo: čím více kolonek na profilu vyplníte, tím lépe pro vás. Údaje jako upřesnění druhu vašeho podnikání, otevírací doba nebo oficiální webové stránky umožní potenciálním klientům udělat si obrázek o vaší firmě. Nezapomeňte ani na fotky.

Práce na profilu vaší společnosti však jeho vyplněním nekončí. Udržujte údaje neustále aktuální a informujte svět internetu o tom, co je u vás nového. Učiníte tak pomocí novinek, krátkých příspěvků, které snadno vytvoříte přímo ve službě Google My Business. 

Profil firmy můžete navíc propojit se svým účtem Google Ads. Díky tomu se vaše internetová reklama zdarma rozšíří o řádek s adresou vaší firmy, pokud bude její zobrazení relevantní.

info-GMB.png


 

Komunikace je základ

Podstatnou součástí služeb Google My Business jsou hodnocení od zákazníků. Snažte se nasbírat co nejvíce těch pozitivních, neboť právě recenze často hrají u klientu klíčovou roli při výběru ze široké nabídky služeb a produktů. Nebojte se proto své stávající spokojené zákazníky motivovat k tomu, aby se o svůj názor na profilu vaší firmy podělili.

Nezapomínejte na to, že na recenze od zákazníků můžete reagovat. Spokojeným klientům vždy poděkujte za pochvalu, odpovídejte ale i na negativní ohlasy, které se na vašem profilu objeví. Nebojte se nabídnout všem, kteří si recenzi přečtou, svůj pohled na věc. Vždy ale odpovídejte slušně a s rozvahou. Myslete na to, že si vaši odpověď může přečíst opravdu kdokoliv.

Bez prezence na internetu se dnes už téměř žádná firma neobejde. A Google My Business je snadný a dostupný krok, který vám pomůže, abyste byli pro zákazníky a klienty vidět.

 
26 - 08 - 2020 | Marek Hadrbolec