MailChimp nebo MailerLite. Kterému nástroji svěřit rozesílku e-mailů?

FAQ
Pravidelná e-mailová rozesílka je nedílnou součástí online marketingu a nezanedbatelným zdrojem leadů (potenciálních zákazníků) i objednávek. Jakému nástroji tuto komunikaci svěřit ve chvíli, kdy chcete se zasíláním newsletterů začít? Služby MailChimp a MailerLite jsou ty nejoblíbenější, kterou z nich ale vybrat?


Když je na prvním místě cena

Pokud jsou právě peníze hlavním kritériem vašeho výběru, sáhnete po MailerLite. Nenechte se ale odradit rychlým srovnáním ceníků obou služeb, ze kterého bezplatná verze MailerLite nevychází tak výhodně. MailChimp vám totiž měsíčně dovolí bezplatně poslat e-mail až na 2 000 adres, zatímco limit neplacené verze MailerLite je poloviční. K tomu ale nabízí výhody, které oceníte až při samotné rozesílce. Pokud nechcete v newsletteru reklamu na MailerLite, snadno jí za pár dolarů odstraníte. Při překročení počtu uživatelů se MailChimp ve srovnání s MailerLite značně prodraží.

Obecně platí, že čím více odběratelů newsletterů máte, tím více se MailerLite vyplatí. Například v kategorii do 10 000 odběratelů zaplatíte za neomezený měsíční počet e-mailů v programu MailerLite přibližně o ~900 Kč méně než za stejnou službu u MailChimpu.


 

Kdo má spokojenější uživatele?

Průzkumy spokojenosti uživatelů nástrojů pro hromadnou rozesílku e-mailů hovoří jasně. V čele žebříčku stojí MailerLite, který uspokojuje nároky 97 % svých zákazníků. Mailchimp za svým konkurentem zaostává o 4 %. To je také skvělý výsledek, nicméně svému soupeři se v očích uživatelů nevyrovná.

Jednou z věcí, která MailerLite přináší značnou výhodu, je rychlá a spolehlivá zákaznická podpora. Ta často zvládá řešit problémy uživatelů softwaru během několik málo minut prostřednictvím e-mailu i chatu. MailerLite také disponuje komunitou profesionálů, kteří působí celosvětově a rádi vám pomohou.


 

MailerLite je jednodušší

Další oblastí, ve které MailerLite překonává svého konkurenta, je přizpůsobení individuálním potřebám a stylu uživatele. Jeho uživatelské rozhraní vám dá více svobody a možností, jak e-mailovou rozesílku uzpůsobit svým představám. Vaše newslettery pak budou osobitější a jen tak nezapadnou mezi ostatní e-maily.

Mailchimp v tomto ohledu zůstává o pár kroků pozadu. Nabízí sice uživatelům podobné množství předpřipravených šablon, ze kterých můžete při tvorbě e-mailů vycházet. Nicméně pokulhává při rozmístění widgetů v e-mailu nebo v nemožnosti zasílat automaticky uvítací e-maily novým odběratelům.


 

MailerLite nabídne v základní ceně i něco navíc

Velkou výhodou nástroje MailerLite je možnost spravovat v jeho rozhraní také webové formuláře a landing page. Díky tomu ušetříte nejen čas, ale také peníze, které byste jinak vynaložili na další programy pro správu těchto prvků.
Tyto služby jsou navíc součástí pevné ceny měsíčního nebo ročního předplatného MailerLite. Díky tomu tak efektivně a přehledně propojíte několik souvisejících atributů online marketingu na jednom místě. 


 

Rychleji a úspěšněji

Také rychlost nástroje a podíl otevřených e-mailů hraje do karet MailerLite. Na stejném počítači se stejným připojením běží MailerLite rychleji než jeho soupeř. Rozdíl není markantní. V případě, že s programem pracujete pravidelně, jej ale určitě oceníte.


 

Jednoznačný vítěz

Ze srovnání dvou nejoblíbenějších nástrojů pro hromadnou rozesílku e-mailů nakonec vychází jasný vítěz. MailerLite poráží svého konkurenta hned v několika ohledech a navíc je jednodužší na orientaci a používání. Ačkoliv v neplacené verzi se může jevit jako slabší, v té plné je levnější, rychlejší a navíc nabízí více funkcí než MailChimp. Výhodou obou nástrojů jsou pak již zmíněné neplacené verze, díky kterým si obě služby můžete vyzkoušet a poté se rozhodnout, které dáte přednost.
05 - 08 - 2020 | Marek Hadrbolec