IDEA StatiCa

IDEA StatiCa

Uživatelský výzkum klientovi odhalil potenciál a příležitosti připravované prezentace.

IDEA StatiCa je česká firma, která v roce 2009 začínala v Brně jako startup s jedinečným produktem, který nemá ve světě příliš konkurenci – softwarem pro stavební inženýry, výrobce konstrukcí a statiky. V oblasti těch nejpokročilejších řešení se od té doby zařadila k celosvětově nejlepším. Její cílové skupiny jsou poměrně úzké, jejich potřeby se liší, a to i s ohledem na světový region jejich původu. Společnost přistoupila k tvorbě nové webové prezentace zodpovědně a rozhodla se poznat své zákazníky co nejlépe. A k tomu všemu si přizvala nás.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient k další expanzi a prezentaci nových produktů potřeboval pokročilou platformu i dodavatele.

  • Nejasné cílení webu na konkrétní skupiny uživatelů
  • Roztříštěný vizuál webu s různými typy CTA prvků
  • Obtížné získávání poptávek
  • Zastaralá platforma a omezené možnosti rozvoje řešení
  • Chybějící prezentace pro americký trh


Naše řešení

Provedli jsme klienta transformací jeho prezentačního webu a pomohli mu vytvořit řešení na DXP (digital experience platform).

  • Provedli jsme rozsáhlý uživatelský výzkum
  • Navrhli jsme UX architekturu, nový webdesign a jeho guideline
  • Implementovali jsme web na vhodnou platformu – headless CMS Kentico Kontent
  • Zajistili jsme SEO optimalizaci webu a texty zacílené na anglicky mluvící trhy
  • Rozvíjíme dodané řešení a s klientem plánujeme další realizaci


do 1 mil.
it
IDEA StatiCa

Klient chtěl víc než redakční systém

Po zkušenostech s původním firemním webem klient věděl, že chce platformu, ve které bude schopný spravovat obsah na jednom místě a přitom ho využívat na dalších webech a komunikačních kanálech. Klient kladl důraz i na podporu omnichanell marketingu. Spolu se zástupci firmy IDEA StatiCa jsme proto vybrali Kontent, Kentico produkt typu headless CMS, který splňoval všechny jejich požadavky.

Uživatelský výzkum nám otevřel dveře k návrhu nového řešení

Pro vhodné uchopení projektu, relevantní návrh nové struktury webu a správné cílení jsme doporučili začít uživatelským výzkumem. U tří skupin uživatelů – zákazníků, obchodních partnerů a zaměstnanců – jsme zjišťovali skutečnou motivaci pro používání produktu, ověřovali zkušenosti s orientací na webu a zákaznickou podporou z pohledu interních lidí i zákazníků nebo mapovali celý rozhodovací proces, který začíná ještě mimo web. 


Na základě zadání od klienta, společných workshopů, analýzy původního webu a hloubkových rozhovorů vyplynuly jasné cíle, které jsme promítli do nového řešení:

  • získávat více nových poptávek
  • zjednodušit cestu k informacím všem uživatelům
  • připravit přívětivější trial verzi softwaru
  • zpřístupnit dostatek jazykových mutací
  • rozlišovat obsah podle světových regionů
  • pracovat s referencemi, které mají pro zákazníky velkou váhu
  • zvýšit povědomí o značce ve světě

Před návrhem UX architektury a webdesignu jsme do hry zapojili SEO specialistu a copywritera

Protože jedním z obchodních cílů klienta bylo posílení pozice v USA, zapojili jsme do projektu SEO analytika se zaměřením na anglicky mluvící trhy. Ten připravil analýzu klíčových slov, kterou konzultoval s klientem a rodilým mluvčím a copywriterem v jedné osobě. Na základě cílů projektů a dodané analýzy navrhl novou strukturu webové prezentace.


Podle schválené struktury a požadavků na obsah jsme vytvořili UX návrh webu a začali pracovat na kreativním webdesignu včetně vizuálního guideline. Jeho prostřednictvím jsme nastavili pravidla pro používání firemního loga, barev, typografie, tlačítek, formulářů a ikon. V rámci obsahové grafiky webu jsme dodali celou řadu piktogramů, animovaných infografik a postprodukci klientových fotek a 3D modelů.

Vytvořili jsme web, který se přizpůsobuje cílovým skupinám

Pro klienta nabízí zvolená platforma široké možnosti práce s obsahem. Díky workflow mohou editoři vytvářet, upravovat a schvalovat obsah podle nastavené hierarchie uživatelů. Klient web dosud přeložil do 8 jazykových mutací. Celé řešení jsme integrovali s klientovým CRM Salesforce a e-mailovým řešením Salesforce Pardot.


Uživateli web nabízí řadu novinek. A to především v obsahové sekci. Díky nastavení cookies se v Centru nápovědy i v Blogu vždy jako první zobrazí nejrelevantnější obsah v jeho jazyce – přeložené návody a články. To je možné díky pečlivé práci editorů, kteří při plnění vybírají, pro který světový region je obsah určený.

Spuštěním to nekončí, ale začíná

Po spuštění nové prezentace pro IDEA StatiCa v létě 2020 řešení dále rozvíjíme postupným spouštěním nových jazykových mutací i vylepšení samotného webu. Souběžně s tím pracujeme na návrhu a dodání nového zákaznického portálu.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Tomáše, který vám o naší práci řekne nejvíc.