Pokud má váš původní web návštěvnost, historii a alespoň nějakou výkonnost, měli byste si na přesměrování URL dát opravdu záležet. 1. Nejdříve si řekněte, co a proč chcete na webu měnit. 2. Potom váš dodavatel, SEO analytik anebo vy sami stáhnete všechny URL adresy vašeho webu a přiřadíte k nim návštěvnost z Google Analytics, aby bylo jasné, které adresy jsou ty nejdůležitější. 3. Podle analýzy klíčových slov, přehledu adres a návštěvnosti můžete společně navrhnout novou strukturu webu tak, aby odpovídala vašim požadavkům, ale zároveň maximálně podpořila budoucí výkonnost webu. Tedy aby se podařilo zachovat důležité URL adresy. 4. Pro adresy, které zaniknou, najdeme obsahově relevantní alternativu a na ně ty původní přesměrujeme. 5. Pokud alternativa není, necháme adresu zobrazovat stránku 404, kterou bychom tomuto stavu měli přizpůsobit a rozšířit o přívětivou navigaci zpět do webu.
Přípravu přesměrování e-shopů a webů byste neměli podcenit, ale ani za každou cenu všechny adresy přesměrovávat na oblíbenou hlavní stránku. Google čím dál více bere přesměrování 301 jako doporučení, které ale respektuje jen když sám uzná za vhodné. Je to tedy stejné jako s metadaty, která napíšete, použijete klíčová slova, ohlídáte si počet znaků a nakonec zjistíte, že je Google nezobrazuje. Pokud vyhledávač vyhodnotí, že předkládaný obsah není pro uživatele tím nejvhodnějším, nezobrazí mu ho. Pokud tedy přesměrujete například stránku O nás na stránku Kontakt s tím, že je to nejvíce související stránka s daným tématem, může se snadno stát, že Google bude na URL adrese stránky O nás zobrazovat 404.
Nikdo vám přesně neřekne, o kolik procent váhy externích linků přijdete přesměrováním. Poslední pozorování samotných analytiků i studie na dané téma ale hovoří zhruba o třetině až polovině všech linků. Navíc změna odkazu u e-shopu nebo webu se stovkami až tisícovkami stránek se může projevit až za dlouhé měsíce. Proto při redesignu nespoléhejte pouze na kouzlo přesměrování, které má pro Google čím dál nižší vypovídající hodnotu. Pokud uvažujete o redesignu a chcete vykročit tou správnou nohou, přečtěte si náš článek 12 otázek, které byste si měli položit, než poptáte redesign webu, anebo se nám rovnou ozvěte.