Comfor

Comfor

Sofistikovaný e-shop, který by zvýšil prodeje, byl přesně to, co klient Comfor potřeboval jako sůl.

Kdo by neznal síť prodejen s výpočetní technikou Comfor? Na českém trhu působí už od roku 1992 a mezi lidmi je známá především pro svou širokou nabídku a servis IT techniky. Pobočky najdete na 150 místech po České republice, je tedy jasné, že takto rozšířená společnost potřebuje precizně udělaný e-shop, který vyhoví i náročným zákazníkům.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient nebyl spokojen se stávajícím e-shopem a rozhodl se pro jeho kompletní proměnu.

  • Potřeba integrace s ERP systémem
  • Požadavek na možnost vlastního vytváření obsahu
  • Zlepšení prezentace služeb a sítě prodejen
  • Přání zkvalitnit formu nabídky produktů 
  • E-shop měl zastaralý vzhled a chyběly mu stěžejní funkcionality
  • Potřeba vytvoření cenových hladin

Naše řešení

Vytvořili jsme kompletní e-shop opatřený novými funkcemi a vylepšeným webdesignem.

  • Integrovali jsme CMS Kentico s ERP systémem Cybersoft i6
  • Umožnili jsme klientovi publikovat vlastní obsah díky správě v CMS Kentico
  • Sestavili jsme systém, který dokáže zpracovat až 100 000 produktů
  • Vytvořili jsme sofistikovaný katalog produktů s pokročilým vyhledáváním a evidenci skladové dostupnosti
  • Navrhli jsme responzivní redesign e-shopu
  • Zkompletovali jsme tři cenové hladiny pro nepřihlášené a přihlášené uživatele
1 mil. Kč
it
Comfor

Velký e-shop si žádá velká řešení

V roce 2015 se na nás obrátila společnost COMFOR STORES a. s. s požadavkem na sestavení e-shopu, který by odpovídal jejich požadavkům. Pro nás to tehdy znamenalo velkou výzvu – jednalo se totiž rozsahem o dosud největší e-shop, na kterém jsme se podíleli. Pustili jsme se do práce s nadšením a zhruba o šest měsíců později jsme spouštěli zbrusu nový e-shop. A pomyslné ovoce za vložené úsilí se dostavilo záhy – objednávky se klientovi totiž jen hrnou.

Synchronizace CMS s i6

E-shop jsme sestavili na CMS platformě Kentico. A protože takto velký e-shop má v nabídce na 100 tisíc produktů, bylo nezbytné provést integraci CMS s klientovým ERP systémem Cybersoft i6. Díky tomu odpadá klientovi starost se synchronizací dat, zobrazením aktuální nabídky produktů a jejich skladovou dostupností, kterou by v opačném případě musel provádět ručně. A u takového množství produktů, jakým klient disponuje, by šlo manuálně přenášet data jen stěží.


Mezi systémy dochází k oboustranné komunikaci, kde ERP poskytuje existující API a CMS Kentico se na něj připojuje a odesílá do i6 objednávky, servisní požadavky a rezervace na prodejnách, což je zvláštní případ objednávek. Řešení jsou na sobě jinak nezávislá a pro jejich hladké fungování není potřeba mít stejnou infrastrukturu.


Synchronizaci těchto dvou systémů jsme rozdělili do několika služeb. Na denní bázi probíhá sjednocení informací o produktech, pravidelně několikrát za hodinu se pak aktualizují data o skladových zásobách, cenách nebo historie objednávek. Vše lze samozřejmě v případě potřeby synchronizovat i ručně.



Zákazníkům se zobrazí obsah, který chtějí nejvíce vidět

Integrace nám umožnila vytvořit řadu funkcionalit: snadnější přístup k informacím o specifikaci produktů, jejich hierarchizaci či sestavení možnosti souvisejících produktů. Na e-shopu jsme právě díky integraci a přístupu ke sběru dat o uživatelích zobrazili například personalizovaný výpis produktů nebo naposledy prohlížené produkty.


Integrace Kentica s i6 nám umožnila i sestavení tří cenových hladin (cen na prodejně, e-shopových a akčních), slevové kupony na produkt nebo celé kategorie; volit si způsoby platby a vést si veškeré zákaznické účty i s historií jejich objednávek. Sečteno, podtrženo – s výčtem nových funkcí, které nám možnost synchronizace přinesla, bychom mohli pokračovat ještě dlouho.

Katalog produktů, základ e-shopů

Co by to bylo za e-shop bez katalogu produktů. Sestavili jsme však nejen základní informace o jednotlivých produktech (název, popisek, fotografie a parametry), ale doplnili ho i o další přílohy, které načítáme z i6 – například videa, další obrázky nebo pdf dokumenty. Zákazník má samozřejmě možnost porovnávat technické specifikace jednotlivých produktů mezi sebou nebo využít pokročilého filtrování – vzestupně dle ceny, podle skladové dostupnosti, výprodeje, oblíbenosti.

Máte zboží skladem?

Zákazníky obvykle při nákupu zboží zajímá, jestli je zboží, které si vybrali, dostupné. I na to jsme při tvorbě e-shopu mysleli a tuto možnost jim nabídli. K této funkcionalitě nám opět pomohla integrace dat z ERP systému, kde je o všech skladech firmy veden inventář.


Skladové zásoby jsou zároveň nastaveny tak, aby se načítaly pro jednotlivé sklady prodejen Comfor. Zákazníkovi se tedy podle potřeby zobrazí buď celková skladová dostupnost, nebo jen množství produktů pro konkrétní prodejnu. Mimochodem, každá prodejna může mít přiřazených více skladů.

Klient chtěl mít možnost úprav

Jedním z požadavků, které na nás klient měl, bylo provádění úprav v CMS systému. Umožnili jsme mu proto úpravy díky vytvoření univerzálních editovatelných šablon pro textové stránky. Klient tak může přidávat či měnit popisky produktů, publikovat články na blogu, vkládat novinky, doplňovat poptávkový formulář.

E-shop prošel kompletním redesignem

Ale to není vše, v inovování e-shopu pokračujeme stále. Na podzim 2020 prošel e-shop komplexní modernizací po stránce UX a designu. Klient si nechal u našeho dlouhodobého partnera vypracovat analýzu klíčových slov, na jejímž základě se navrhla nová struktura e-shopu.


E-shop pak od nás dostal nový kabát včetně přehledného vyskakovacího menu. Zároveň jsme pro klienta vytvořili řadu nových funkcionalit v detailu produktů – například možnost dárku nebo automatické navrhnutí souvisejících produktů, které by si mohl zákazník rovnou přihodit do košíku k nákupu.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Tomáše, který vám o naší práci řekne nejvíc.