Zoomtech

Zoomtech

Koncept Průmysl 4.0: vytvořili jsme pro klienta konfigurátor s napojením na software a řídicí systém. Díky automatizaci si mohou obchodní partneři nechat na dálku navrhnout unikátní okenní rolety přímo na míru.

Pokud jste někdy řešili pořízení designové stínicí techniky, jistě znáte společnost Bematech. Tato firma z Velké Bíteše je na trhu už čtvrt století. Nyní nás oslovila s prosbou o pomoc na vytvoření zcela unikátní technologie Zoomtech, se kterou má šanci dobýt svět.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient chtěl vyrobit nový produktu a potřeboval k tomu spolehlivého partnera. 

  • Klient ještě neměl dokončený výsledný produkt
  • Chyběl konfigurátor umožňující obchodním partnerům zadat přesnou objednávku
  • Nutnost propojení výpočetního modulu a prototypu stroje skrze ovládací webové prostředí

Naše řešení

Podíleli jsme se na výrobě unikátní technologie Zoomtech, jež spadá do konceptu Průmysl 4.0.

  • Vytvořili jsme soukromou sekci pro partnery klienta pro vytvoření objednávky a zadání výroby produktu.
  • Navrhli jsme konfigurátor podmíněný uživatelským přihlášením a funkcí kreditů.
  • Sestavili jsme kompletní logiku výpočtů pro vyhodnocení poptávky.
  • Zajistili jsme propojení výpočetní aplikace, webového rozhraní a interface stroje (PLC).
  • Umožnili jsme klientovi vést záznam o všech výpočtech a měřeních všech poptávek na svém serveru.
  • Postarali jsme se o hlídání platnosti kreditů jednotlivých partnerů klienta.
300 tis. Kč
it
Zoomtech

Unikátní know-how potřebovalo webové řešení

Klient Bematech u nás už dříve poptával jiné služby. A tentokrát nás oslovil v případě unikátního projektu s názvem Zoomtech. Jedná se o poskytování jedinečné technologie designového stínění klientům po celém světě, avšak se zachováním vlastního know-how v jádru společnosti. Samotné stroje tak časem najdete v Americe, Asii či po Evropě, mozek pracující na všech složitých výpočtech rozměrů a ohybu však dává impuls k výrobě ze sídla firmy ve Velké Bíteši.

„Rolí PUXdesignu byla vytvářet uživatelský a administrátorský interface pro zadání vstupních dat objednávky, jejich správu a předání dat dále do výrobního procesu. Všechny části projektu spolu musí komunikovat v reálném čase a umožnit zákazníkovi kontrolu nad produktem: od zadání objednávky po dokončení výroby. Koordinace mezi PUXdesignem probíhala na týdenní úrovni a na vyžádání, často za účasti PLC programátora, popřípadě dalších členů teamu. Profesionální přístup jejich projektového manažera pomohl dokončit první iteraci v požadovaném termínu.“

Jaromír Picka
/ projektový manažer společnosti BEMATECH, s. r. o.

Konfigurátor s pokročilým softwarem řídí výrobu

V PUXdesign jsme se zhostili vývoje konfigurátoru napojeného na software, který celý systém řídí. Posílá data získaná z konfigurátoru do výpočetního modulu skrze webové rozhraní.  


„Díky nejmodernější technice jsme vymysleli nový obchodní model. Bematech prodá zakružovačku jinému výrobci rolet podle této technologie, ale nastavení a řízení bude probíhat dálkově. Zájemce si vlastně koupí hardware. Požadavky na výrobu tyče rolety, tedy na délku, šířku, druh a hmotnost materiálu a podobně, budou díky řídicím systémům a webové aplikaci zpracovány v konfigurátoru na jiném místě, přesněji u nás. Poté budou automaticky přeneseny zpět do stroje.“ říká zakladatel Bematechu Bernard Mullie pro Technický týdeník.


Naše práce vyžadovala nakódování a navržení grafické podoby konfigurátoru. Největší výzvou pro nás však byly úkoly na backendu. Vývojáři se zabývali správným napojením softwaru, logikou výpočtů, API připojením stroje a prací s životním cyklem celé konfigurace. Ve dne v noci jsme pracovali s čísly, aby vše na sebe správně navazovalo. Výsledkem je sekce pro uživatele a administrátora s možností zadávat objednávku, spravovat ji a odeslat do procesu výroby – a vše se odehrává v reálném čase.


Celá práce na projektu však vyžadovala také komunikaci s akademiky VUT Brno a firmou Švoma-stroje, kteří měli na starosti výpočty kolem strojů a software, aby byla výroba na dálku vůbec uskutečnitelná.


„Bude se jednat o speciální formu pronájmu nebo licence na určitou dobu. Zákazník jen zadá úkol a nebude se starat o to, jak se zadání technicky zrealizuje. To obstaráme my. Jak to dokážeme, to je naše tajemství, které zákazník nerozluští. Ani to nebude mít zapotřebí, protože my mu do stroje dodáme na dálku potřebný software a stroj mu vyrobí roletu přesně podle jeho přání.“ upřesňuje Bernard Mullie.

Sekce pro obchodní partnery skrývá konfigurátor

První podmínkou pro vytvoření konfigurátoru bylo pro naše vývojáře vytvořit sekci pouze pro obchodní partnery, kteří získají od klienta své přihlašovací údaje. A sekce po přihlášení disponuje několika úrovněmi oprávnění, které si klient může sám nastavit podle požadavků. Jakmile bylo toto hotové, nadešel čas pracovat už na samotném konfigurátoru.

Konfigurátor jsme seskládali ze tří částí

Konfigurátor jsme složili ze tří na sebe navazujících částí. V první sekci má obchodní partner možnost zaslat poptávku. Java aplikace, umístěná na vlastním serveru, následně vypočítává skrze zadané parametry v konfigurátoru, jak přesně produkt vytvořit. Specialitou je zde podmínění každého výpočtu nakonfigurovaného modelu – tedy přechodu z webu na java aplikaci – kreditovým systémem. Obchodní partner, který zadává požadavek na konfiguraci stínění, si každý výpočet kupuje právě v této fázi, a to prostřednictvím kreditů, nikoliv penězi.


Druhá část se odehrává zpět na webu s konfigurátorem, a to ve chvíli, kdy java aplikace dokončila výpočty. Web poptávku odesílá do produkce na PLC – tedy stroj na výrobu stínění, který stojí fyzicky u obchodního partnera. Tento stroj si natáhne data vytvořená v softwaru a ke spuštění samotné výroby už je potřeba jen stisknutí tlačítka. Jakmile je roletová trubka vyrobená, přístroj posílá tuto informaci na web a ke klientovi, který má dokonalý přehled o provedených konfiguracích, výpočtech přístroje i následné výrobě. 


Ve třetí části konfigurátoru se skrývá historie provedených konfigurací obchodního partnera. Ať už si zákazník vytvořil jen návrh rolet v konfigurátoru nebo si navržený produkt také vyrobil, vždycky v této sekci najde veškeré informace o parametrech.

Kredity lze vzájemně sdílet

Konfigurátor s napojením na Java aplikaci jsme následně obohatili o řadu rozšíření. Ta tkví v zavedení tzv. Company. Jedná se o možnost uživatelů v rámci jedné společnosti dohromady sdílet kredity pro vytvoření nakonfigurovaného stínění. Zároveň lze původně statická data ve formě XML souborů upravovat. Součástí konfigurátoru jsou totiž dropdown boxy s výběrem položek – klient si tak může sám konfigurovat vlastní materiály či komponenty.


Původně se uživatelé přihlašovali jednotlivě, kredity se přidělovaly každému uživateli zvlášť a zadání dat pro výpočet přes Java aplikaci kombinovalo statická data z XML souborů a to, co jednotliví uživatelé vyplnili do konfigurátoru.

O sekci s konfigurátorem se staráme nadále

Ačkoliv se může zdát, že vytvořením softwaru a sestavením konfigurátoru naše práce na tomto projektu končí, není tomu tak. Pro Bematech také spravujeme konkrétní klientské účty obchodních partnerů.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT