puxdesign
Firemní weby
E-shopy na míru
Portálová řešení
Grafické studio
Reference
Kontakt
cz
en
Jak poptat web, e-shop nebo B2B portál?
Shrnu to do dvou vět. Nebojte se být konkrétní. I dodavatel potom může svou odpověď daleko lépe rozvést. A teď k věci.
Na začátku víte o projektu nejvíc vy
Rozhodli jste se, že potřebujete web, ale váháte, co vybraným dodavatelům na úvod napsat? Nebo už jste poptávky rozeslali, ale následoval e-mailový ping pong s dotazy? Anebo ještě hůř. Nastalo e-mailové ticho?
Pokud chcete hned v úvodu ušetřit nějaký čas, zkuste se nejprve sami zamyslet nad tím, co, jak a hlavně proč chcete. V tuhle chvíli jste na koni, protože jen vy znáte vlastní motivaci, představy, očekávání, případně i specifika projektu (od termínu a rozpočtu, přes chybějící obsah webu, požadavky na
webdesign
, až například po vaši nepřítomnost během projektu).
Jeden e-mail ≠ cenová nabídka
Denně řešíme poptávky nových i stávajících zákazníků, takže už máme dost dobrou představu o tom, co nám pomůže připravit se na úvodní schůzku, která zpravidla následuje. A zpráva “Poptávám standardní e-shop/firemní prezentaci. Prosím o cenovou nabídku,” to není. Je to stejné, jako byste stavební firmě napsali, že chcete dům a očekávali okamžité rozjetí projektu a cenový odhad. V případě, že od nějakého dodavatele na základě několikařádkového e-mailu dostanete kalkulaci projektu, nebude podrobná a už vůbec ne přesná.
Rozpadnuté zadání projektu, harmonogram a kalkulace jsou v našem případě výstupem až
vstupní analýzy
, která na poptávku přirozeně navazuje.
Co tedy do poptávky napsat?
To hlavní, co k projektu víte. Už jednou zmíněná trojice CO — JAK — PROČ funguje jako dobrá osnova. Jednotlivé body uvádíme pro inspiraci, abyste si udělali představu, co všechno nás hned od začátku zajímá.
CO — JAK — PROČ
Co děláte a jakou přidanou hodnotu zákazníkům přinášíte?
Jakou má vaše firma pozici na trhu?
Používá vaše firma nějaký stávající web, e-shop nebo portál?
Máte už nějakou zkušenost s tvorbou internetových stránek?
Máte nějaký firemní systém, ERP nebo službu třetí strany, se kterou má být web propojený?
Potřebujete, aby stránky mluvily cizími jazyky - tedy jazykové mutace?
Máte připravený obsah - texty, fotky, videa apod. - nebo chcete s jejich přípravou pomoct?
Máte logo, případně grafický manuál, ze kterého by měl vycházet návrh vizuálu webu?
Proč chcete
web
/
e-shop
/
zákaznický portál
? Pokud už nějaký máte, tak co mu chybí?
Co je cílem webu? Má sloužit jako reprezentativní vizitka firmy na internetu, má zákazník na základě webu navštívit kamennou prodejnu, najít číslo na obchodníka, nebo chcete něco prodat a získat obchodní partnery?
Kdo je cílová skupina vašich služeb nebo produktů?
Co bude následovat?
Odpovědi sepiště do poptávkového e-mailu, po kterém by měla proběhnout osobní schůzka následovaná
vstupní analýzou
, jejímž výstupem bude konkrétní zadání, kalkulace projektu a harmonogram. Pokud máte představu, připojte do e-mailu i termín předání a rozpočet.
Na základě těchto informací se dokážeme na schůzku daleko lépe připravit. Nachystáme si řadu doplňujících otázek, ukázky odpovídajících referencí, promyslíme rozsah projektu vůči rozpočtu a nabídneme vám varianty možného řešení.
21 - 02 - 2019
|
Petra Šmejdová
26+1 rada, co si zkontrolovat při přebírání hotového webu
13 - 01 - 2021
|
Klára Bečáková
FAQ
Proč mít konfigurátor produktů i na svém webu?
18 - 12 - 2020
|
Klára Bečáková
FAQ
Jak vložit na svůj web mapu? Zjistěte, jaké jsou vaše možnosti
01 - 12 - 2020
|
Klára Bečáková
FAQ
puxdesign